Markedsføring kan gøre din virksomhed guld værd

De fleste nye iværksættere drømmer om at gøre deres virksomhed guld værd. Det kræver tid, tålmodighed og arbejdsomhed at stable en succesfuld virksomhed på benene, men der er heldigvis flere komponenter, der kan hjælpe virksomhedens succes på vej. Det kan umuligt være gået nogens næse forbi, at markedsføring naturligvis er den bedste måde at fremme virksomhedens succes.

Marketing er mange ting – blandt andet varemærkeregistrering

Varemærkeregistrering er langt fra det første, der falder os ind, når virksomhedens markedsføringsstrategi skal lægges, men faktisk bør varemærkeregistrering være det første punkt på listen, hvis altså ikke det allerede kan krydses af listen.

De fleste virksomheder markedsfører sig via et slogan eller et logo, som er med til at opbygge goodwill, kundeloyalitet, integritet og signalværdi. Et slogan eller et logo skal helst være unikt og kendetegnende for netop din virksomhed, og såfremt det er det, er det naturligvis værd at beskytte.

I Danmark er der stor konkurrence på markedet, og derfor er det værd at beskytte, hvad der er unikt. Hvis din virksomhed har et unikt kendetegn, så er det en god idé at registrere virksomhedens varemærke så hurtigt som muligt. Varemærkeregistrering beskytter din virksomheds unikke kendetegn mod plagiat fra konkurrence virksomheder, og det kan have stor indflydelse på værdieffekten af virksomhedens markedsføringsstrategi. Bliver virksomhedens varemærke udsat for plagiat kan det skade virksomhedens brand, og det der tidligere har bidraget til virksomhedens succes, kan gå hen og få den modsatte effekt.

Med varemærkeregistrering har din virksomhed eneret på at benytte netop det kendetegn, som er unikt for virksomheden. F.eks. Har Nike eneret på at benytte sloganet “Just do It”, og Lego har eneret på navnet Lego. Uanset om det er et slogan eller et navn, du vælger at beskytte, så er det vigtigt at gøre det i virksomhedens spæde start. Jo hurtigere virksomhedens varemærke bliver registreret jo bedre.